torstai 27. elokuuta 2009

Kauko Allénin kabbalistiset maalaukset 6 = Kauko Allén's Kabballah paintings 6

Taiteilija Kauko Allénin noin kaksi vuotta kestänyt erittäin intensiivinen maalauskausi alkoi syksyllä 1998. Noiden kahden vuoden aikana hän maalasi neljä suurta taulua sisältävän kabbalistisen Jahve-sarjan (katso elokuun blogitekstit), neljä muuta yhtä suurta kabbala/okkultismi-teemaan liittyvää työtä, kolme taulua käsittävän trilogian tilaustyönä Piikkiön kunnalle sekä eräitä yksittäisiä pienempiä töitä. Alkusysäyksenä tuohon luomiskauteen oli Kaukon 20.09.1998 näkemä uni/näky/ilmestys, jonka hän pedanttisen tapansa mukaan tallensi heti paperille herättyään seuraavana aamuna. 

Kauko Allén's very intensive painting session which lasted about two years began in 1998. During those two years he the Kabballah series of Yahweh (four big paintings - look at my blog texts in August), four other big paintings of an Kabballah/occultism- theme, a trilogy for the municipality of Piikkiö and some other smaller works. In the 20th of September 1998 Kauko has a dream/a vision/a revelation, and as a pedant man he drew and wrote it immediately into his book in the next morning after he awoke.




©Kauko Allén 



Unikirjaan tehty luonnos sai myöhemmin seuraavanlaisen muodon maalausena. 

Later he made the following painting after his drawing.




©Kauko Allén 



Näyn yhteydessä Kauko kuuli sanat: "Van Jeesus ja joukko taivaallista väkeä on tullut katsomaan Tubal-Kainin syntymää." Kauko aloitti seikkaperäisen selvittelyn ymmärtääkseen, kuka on Van Jeesus ja kuka on Tubal-Kain. Van Jeesus oli näyssä erottunut muista "taivaallisista" = henkimaailman olennoista joukon johtajana, jonka pää kimalteli ja sädehti eri väreissä. http://lostworldtubalcain.blogspot.com/ 

In the dream Kauko heard the words: "Van Jesus with a heavenly troop came to see the birth of Tubal-Cain." Kauko started to investigate thoroughly and tried to understand, who is Van Jesus and who is Tubal-Cain. In the vision Van Jesus had stood out from the other "heavenly" = spiritual creatures as their leader and with a head, which twinkled and sparkled in many colors. http://lostworldtubalcain.blogspot.com/ 

Sanalle "VAN" Kauko löysi seuraavan selityksen: 1. armeijan tai laivaston etummainen osasto tai mikä tahansa ryhmä, joka johtaa etenemistä 2. eturintamassa olevat 3. minkä tahansa liikehdinnän, edistyksen, suunnan tai muun vastaavan eturintama 

Kauko did find out the meaning of the word "Van" in this way: 1. the foremost or front division of an army or fleet or any group leading it's advance 2. those who are in the forefront of a movement 3. the forefront in any movement, course of progress or the like 

Edellä esitetystä lienee jo täysin selvää se, ettei Van Jeesus ole sama Jeesus, joka antoi henkensä Golgatalla, sillä Jeesus Kristus ei tartu miekkaan eikä mihinkään muihinkaan sota-aseisiin! Van Jeesus edustaa siis Saatanaa. 

We can understand clearly even by now that Van Jesus is not the same Jesus who died on Galvary, for Jesus Christ does not take a sword or any other weapons! Van Jesus must be Satan. 

Mutta kuka on Tubal-Kain? Vastausta pitää etsiä Kainista alkaen! 1. Mooseksenkirjan 4. luvussa kerrotaan Kainista, ensimmäisestä murhamiehestä, ja hänen suvustaan. Jakeessa 15 kerrotaan, että Herra pani Kainiin merkin sanoen "sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman.” 

But who is Tubal-Cain? To find an answer we must start with Cain! We can read about Cain and his family in the fourth chapter of Genesis; Cain, who was the first murderer. In the 15th verse we can read that the Lord set a mark upon Cain and said "vengeance shall be taken on him sevenfold.” 

Kainin henki oli siis seitsemän kertaa kalliimpi Herralle kuin Kainin surmaaman Abelin henki. Tämä tosiasia todistaa vakuuttavasti sen puolesta, että Herra EI VOI MITENKÄÄN OLLA OIKEUDENMUKAINEN JA TASAPUOLINEN LUOJAMME, sillä hänelle jokaisen ihmisen henki on aivan yhtä kallis ja arvokas (Joh. 3: 16; Hepr. 2: 9)! Puolueellinen ja epäoikeudenmukainen Herra voi olla vain Saatana, joka on meidän kaikkien kiusaaja/viettelijä ja (sen jälkeen) syyttäjä.

Cain's life was therefore seven times more valuable than Abel's before the Lord. This fact proves powerfully, that the Lord CAN UNDER NO CIRCUMSTANCES BE OUR FAIR AND IMPARTIAL CREATOR, for every human being is as dear and valuable for him (John 3: 16; Hebrew 2: 9)! The partial and unfair Lord must be Satan, who is the teaser/seducer and (after that) the accuser of everyone of us. 

Herra Saatana pani siis Kainiin merkin eli hän merkitsi Kainin. Voidaan myös ymmärtää niin, että Saatana antoi Kainille merkin tai teki Kainista merkin. Saatanan merkitsemä Kain eli Saatanalle merkitty Kain oli ensimmäinen kaupungin rakentaja. Koska Kain oli myös ensimmäinen uhraaja (Huom! Jumala eli Ehjeh ei ollut pyytänyt tai kehoittanut veljeksiä uhraamaan, koska hän odottaa ihmisiltä kuuliaisuutta eikä uhria - 1. Sam. 15: 22), on varmaa että Hanokiksi nimetyn (1. Moos. 4: 17) on todennäköistä, että maailman ensimmäisen kaupungin keskusaukiolla kohosi valtava alttari, jonka päällä uhrattiin VERIUHREJA. 

The Lord Satan set a mark upon Cain or he marked Cain. We can also understand that Satan gave a mark to Cain or made Cain to be a mark. Cain who was marked by Satan or Cain who belonged to Satan was the first who built a city. Because Cain was also the first who gave an offering (Attention! God or Ehyeh did not ask the brothers to give offerings, because he prefers to obey to the offerings - 1. Sam. 15: 22), there was likely a huge altar in the middle of the first city of this world, an altar for THE BLOODY OFFERINGS. 

On totta, että Kainin ensimmäinen uhri koostui maan hedelmistä (1. Moos. 4: 3), mutta kärsittyään maailman ensimmäisessä kilpailussa tappion veljelleen ja huomattuaan, että HERRAA MIELLYTETÄÄN VERIUHREILLA eikä hedelmillä, kateudesta vihreä Kain teki alttaristaan Herran kunniaksi verenpunaisen. Tavallisesti baccanaaleissa uhrattiin ihmisten ja mustien härkien verta verhojen takana. 

It's true that the first offering of Cain was of the ground (Gen. 4: 3), but after he lost the first competition of the world with his brother and when he noticed THE LORD LOVES BLOODY OFFERINGS and not the fruits of the ground, Cain being green of envy made his altar red of blood. Usually in bacchanals they offered people and black bulls behind the curtains. 

Kainin avulla Saatana käynnisti jumalattomuuden. Jumalattomuus on siis uskonto, jossa on jumalan (Saatanan) palvontaan liittyviä uhreja, riittejä, seremonioita yms., ja palvontamenoja varten Saatanalle on aina Kainin päivistä alkaen rakennettu kenties maailman kauneimmat rakennukset. 

Satan created godlessness with the help of Cain. Godlessness is a religion with worship, offerings, rites, ceremonies etc. for Satan, and there has always been built the most beautiful buildings in the world for Satan even from the days of Cain. 

Koska Saatana ohjelmajulistuksensa (Jes. 14: 13, 14) mukaisesti pyrkii nousemaan Jumalan (Ehjeh) yläpuolelle, hänen on pakko yrittää jäljitellä maailmankaikkeuden Luojaa. Luotuna olentona hän ei kuitenkaan voi luoda yhtään mitään uutta sanallaan sen kummemmin kuin teoillaankaan. Mutta seitsemänpäiväisessä luomisviikossa on kyllä yksi asia, jota hän pystyy matkimaan. Saatana on pystynyt luomaan oman lepopäivänsä, ja hänen lepopäiväänsä pyhittää tänäkin päivänä koko ihmiskunta lähes 100%:sti. Yrittäessään leikkiä suurta Luojaa Saatana valitsi lepopäiväkseen viikon ensimmäisen päivän, koska se valkeus, joka tuli esiin maailman ensimmäisenä päivänä (1. Moos. 1: 3), oli nimenomaan jumalallinen valkeus (Joh. 1: 9). 

According to his manifesto (Isa. 14: 13, 14) Satan tries to ascend upon God (Ehyeh), and he must imitate the Creator of the universe. As a creature he can't create anything however, not by his words nor by his deeds. But there is one thing in the creation he can imitate. He has created his own day of rest, and almost the whole world (almost 100%) keep it holy. When trying to be like the Creator he chose the first day of the week, because in that day the divine light came forth (Gen. 1: 3), and the divine light is God (John 1: 9). 

Koska aurinko, jonka Jumala loi vasta luomisviikon neljäntenä päivänä (1. Moos. 1: 14 - 19) on kuitenkin kirkkain ihmiskunnan tuntema valo, Saatanan valitsema lepopäivä nimettiin sen mukaan (esim. engl. Sunday). Aurinko on Saatanan symboli, ja aurinkoa on palvottu kaikina aikoina aina Kainin päivistä alkaen riettaissa vulgania-baccanaalijuhlissa. Saatanan kunniaksi vietetyissä juhlissa on virrannut ihmisten ja mustien härkien veri. 

However the sun which was made in the fourth day (Gen. 1: 14 - 19) is the brightest light we know, and therefore Satan called his day of rest (Sunday). The sun is the symbol of Satan, and it has been worshiped in the lustful volcanic bacchanals since the days of Cain. There has always been bloody streams in such satanic festivals.




©Kauko Allén 



Lemek oli Kainin jälkeläinen viidennessä polvessa (1. Moos. 4: 17, 18), ja Tubal-Kain on Lemekin ja Sillan poika (1. Moos. 4: 22). Ylläolevassa maalauksessa Tubal-Kainin nimi on kirjoitettu hepreaksi taiteilijan omaan hattuun. 

Lameck was Cain's son in the fifth descent (Gen. 4: 17, 18), and Tubal-Cain was the son of Lamech and Zillah (Gen. 4: 22). The name of Tubal-Cain is drawn in Hebrew on the hat of the artist in the painting above.




©Kauko Allén 



Kyseiseen Elämän ja Kuoleman"palapeli"-maalaukseen Kauko Allén on hakenut esikuvia mm. renessanssin maalauksista: mm. ratsastaja keskellä, alaosassa oleva tuntemattoman tekijän maalaus on saanut uudistusta Kaukon perheenjäsenten, ystävien ja naapurien kasvoista, ja oikeassa alakulmassa taiteilija itse näyttäytyy renessanssitaiteen perustajan ja suuren mesenaatin Federico da Montefeltron hahmossa. 

Kauko Allén has found models to his painting (The puzzle of Life and Death) from the renaissance works: for example the rider in the middle, the table of an unknown painter in the lower part of the painting has got new faces by Kauko from his family members, friends and neighbours, and on right Kauko is in the shape of Federico da Montefeltro, who was the founder and the patron of the renaissance.




©Kauko Allén 



Renessanssiteemojen lisäksi kyseisen maalauksen yläosa on rakentunut Kaukon nuoruuden aikaisesta kubistisita hahmoista sekä oman taiteilijakotinsa ja vanhempiensa kuvista. 

Moreover the renaissance themes there are Kauko´s cubistic works from his youth time and the pictures of his home and parents in the this painting. 

Nimi Tubal-Kain voidaan jakaa hepreankielessä kolmeen merkitykselliseen osaan: Tu-Bal-Kain, niinkuin voidaan nähdä myös Vapaamuurarien tavasta käyttää kyseistä nimeä salasanana http://www.freemasonrywatch.org/tubalcain.html 

The name Tubal-Cain can be divided into three Hebrew words: Tu-Bal-Cain, as we can see the Freemasonry using it as a password http://www.freemasonrywatch.org/tubalcain.html




©Kauko Allén 



Tu = Merkki, noutti (vrt. Herran merkki Kainissa) 

Tu = a Mark, a note (compare; the Lord's mark upon Cain)




©Kauko Allén 



Bal = Herra (vrt. epäjumala Baal) 

Bal = the Lord (compare: the idol Bal)




©Kauko Allén 



Kain, ensimmäinen Jumalaa (Ehjeh) vastustava ihminen 

Cain, the first man protesting God (Ehyeh) 

Tubal-Kainin nimessä on siis hyvin keskeisenä ajatuksena Herran Kainiin panema merkki. 

The main idea in the Name Tubal-Cain is the mark the Lord set upon Cain

Tubal- Kain on Pakanoiden Aurinko.

Tubal-Cain is the Vulgan of the Pagans.

Raamatussa kerrotaan, että Tubal-Kainista tuli "kaikkinaisten vaski- ja rauta-aseiden takoja" (1. Moos. 4: 22). Hän oli siis taitava seppä, mutta myös aseiden valmistaja. Armeijat ja laivastot ovat kaikkina aikoina käyttäneet aseita, ja aseiden käyttäjien päämäärä on tappaminen, hengen anastaminen toisilta (vrt. Kain). 

We can find in the Bible that Tubal-Cain was "an instructer of every artificer in brass and iron" (Gen. 4: 22). He was a skillful smith, but he was also a maker of the weapons. The armies and the fleets have always used the weapons, and the aim of the use of the weapons is to kill, to murder (compare Cain).

Tubal-Kainin sisko oli nimeltään Naema (1. Moos. 4: 22). Okkultististen lähteiden mukaan Tubal- Kain nai siskonsa ja he nimesivät poikansa demonien johtajan, Asmodain, mukaan. Kaikenlainen seksuaalinen sekoilu (homous, lesbous, insesti, pedofilia) on kuulunut aina erottamattomasti saatanallisiin (epä)jumalanpalvelusmenoihin. Okkultismissa Tubal-Kain tunnetaan "Pakanoiden Aurinkona" ja "Aurinko-jumalana”. 

Tubal-Cain's sister was Naamah (Gen. 4: 22). According to the occult moles Tybal-Cain married his sister and they called their son by the name Asmodai, after the prince of the demons. All kinds of sexual vileness (homos, lebians, incest, pedophilia) have included to the satanic idol worship. In occultism Tubal-Cain is known as "the Vulgan of the pagans" and "the Sun Deity”.




©Kauko Allén



Tubal-Kainia kunnioitetaan yhä Vapaamuurarien keskuudessa. Hänen nimensä on 3. asteen (ja mitä ilmeisimmin myös 33. asteen) salasana. http://www.freemasonrywatch.org/tubalcain.html 

The Freemasonries honor Tubal-Cain. His name is the password of the third decree (and apparently also the password of the 33th degree). http://www.freemasonrywatch.org/tubalcain.html




©Kauko Allén



Salaperäinen lause "Deus meumque jus" liittyy Vapaamuurareitten salaisiin ja suljettuihin seremonioihin. Lausetta pidetään huippuvaarallisena ja tuhoisana, kun sitä käytetään pyydettäessä kirousta saatanallisilta demoneilta. 



A mystic sentence "Deus meumque jus" is used in the secret and closed ceremonies of the Freemasonries. It has been considered as a very dangerous and destructive sentence, if it's used in the demonic purpose of curse.





Jos Kainin henki (elämä) oli seitsemän kertaa murhatun Abelin henkeä (elämää) arvokkaampi, niin Tubal-Kainin isän, Lemekin, henki (elämä) oli seitsemänkymmentä seitsemän kertainen (1. Moos. 4: 24). Tällainen vihan ja uhman määrä sekä kostamisen tarve antaa karmean kuvan vedenpaisumusta edeltäneen ajan väkivallasta ja jumalattomien ihmisten pahuudesta. 

If Cain's life was sevenfold more valuable than Abel's life, the life of Tubal-Cain's father, Lamech, was much more valuable; seventy and sevenfold (Gen. 4: 24). Such a huge hatred and defiance and need of vengeance proofs terribly about the wickedness and violence among the people before the flood. 

Myös juutalainen historioitsija Josefus on jättänyt Kainin suvusta samanlaisen kuvauksen jälkimaailmalle. Hänen mukaansa Kainin suku tuli sukupolvi sukupolvelta yhä jumalattomammaksi ja väkivaltaisemmaksi, niin että heitä pidettiin sietämättöminä ja kestämättöminä murhaajina/tappajina ja varastajina/ryöstäjinä. Ainoa motiivi heidän pahamaineiselle käyttäytymiselleen oli oman edun tavoittelu. 

Also the Jewess historian Josephus has given us a similar characterization about Cain's family. He wrote among other things how every generation of Cain's descendants became more sacrilegious and violent, so that they were seen to be intolerable in war and vehement in robberies. The only motif for their behavior was their own interest.








Saatana on ollut murhaaja alusta saakka (Joh. 8: 44), ja murhaan hän yllyttää kaikki, jotka häntä seuraavat. Kainin suku oli riettauksien, murhien, sodan ja väkivallan harrastajien suku. He eivät tehneet parannusta (1. Piet. 3: 20), vaikka Nooa saarnasi heille vanhurskautta (2. Piet. 2: 5) 120 vuotta ennen vedenpaisumusta. 

Satan has been a murderer from the very beginning (John 8: 44) and he is surely agitating his every follower to the same. Cain's family was a domain of vileness, murders, wars and violence. They didn't repent or regret (1. Peter 3: 20), although Noah was preaching them about righteousness (2. Peter 2: 5) in 120 years before the flood. 

On hyvin todennäköistä, että juuri Tubal-Kain oli Nooaa vastustavan oppositioliikkeen johtaja ja keulahahmo. Tubal-Kain on taidokkaana käsityöläisenä saattanut rakentaa itselleen ja kannattajilleen jopa kokonaisen laivaston. Ehkä Nooan hellittämätön ja vuodesta toiseen jatkuva saarnaaminen Jumalan rangaistuksesta vaikutti heihin kuitenkin jotenkin, synnyttäen edes jonkinlaisen tarpeen turvata oma henkensä. Toisaalta he saattoivat viitata Jumalaa palvelleiden patriarkojen kuolemaan ja todeta: "Kuolema on annettu kaikille, joten se ei voi olla vaarallinen.”

Probably it was Tubal-Cain who was Noah's opponent and a leader of those who were drowned. He was a skillful smith and may be he built a fleet for themselves. Perhaps Noah's continuous sermons about God's punishments influenced on them however awaking a desire to save their life. Or may be they thought on the other hand they that even all the patriarchs had to die and therefore: " Death has been given to everyone, so it can't be dangerous.”




©Kauko Allén 



Tyynnyttäen mielensä tähän tapaan jokaisen Nooan saarnan jälkeen, he jatkoivat omaa jumalatonta elämäänsä auringonjumalan juhlissa aina siihen päivään saakka, jolloin vedenpaisumus tuli. 

They calmed their minds somehow after every sermon of Noah and continued their sacrilegious lifestyle having their bacchanals until the day when the flood came.




©Kauko Allén 



Jeesus vertasi maailman viimeisiä päiviä Nooan päiviin (Matt. 24: 37; Luuk 17: 26). Kainin suvun aloittama jumalattomuus elpyi heti vedenpaisumuksen jälkeen Haamin suvun toimesta (vrt. Kauko Allénin kabbalistiset maalaukset 5). Kaikenlainen moraalittomuus, seksuaaliset luonnottomuudet, väkivalta mitä hirvittävimmissä muodoissaan ja Voittamattoman Auringon juhlinta jatkuu yhä tänäkin päivänä. Hyvin pian Jeesus, Ihmisen Poika, saapuu pilvissä ratsastaen valkoisella hevosella (Ilm. 19: 11- 15)! Löytääkö hän uskoa maan päältä (Luuk. 18: 8)? Mutta Jeesuksen tullessakaan kukaan ei vielä tiedä hänen salaista nimeään (Ilm. 19: 12)! 

Jesus did compare world's last days to the days of Noah (Matthew 24: 37; Luke 17: 26). The godlessness Cain had created recovered immediately after the flood in Ham's family (compare Kauko Allén's Kabballah paintings 5). Immorality, sexual abnormality, violence and celebration of "Solis Invictus" is going on even today. Very soon Jesus, the Son of Man, shall come in the clouds riding on a white horse (Rev. 19: 11 - 15)! Shall he find any faith on the earth (Luke 18: 8)? But not even then when Jesus comes no-one knows his secret name (Rev. 19: 12)!





©Kauko Allén 



Tubal-Kainin henki (= tottelemattomuuden, kapinan, itsekkyyden, murhan, koston, kateuden, vihan, intohimon, jumalattomuuden henki) on herätetty eloon meidän päivinämme. Ei siis ole mikään ihme, että Kauko Allén sai nähdä, miten Van Jeesus tuli katsomaan Tubal-Kainin syntymää. Tubal-Kainin henki kasvattaa kostoa ja vihaa niitä ihmisiä kohtaan, jotka haluavat etsiä Jumalaa ja hänen totuuttaan ja viisauttaan ja jotka pyrkivät olemaan Luojalleen kuuliaisia. 

The spirit of Tubal-Cain (= the spirit of disobey, rebellion, selfishness, murder, vengeance, envy, hatred, passion, godlessness) has been awaken. It's no surprise if Kauko Allén was allowed to see, how Van Jesus came to see the birth of Tubal-Cain. The spirit of Tubal-Cain raises hatred and vengeance against those who want to seek for God and his truth and wisdom and those who want to obey the Creator. 

Maalatessaan neliosaista Jahve-sarjaa, Tubal-Kain oli Kauko Allénin mielessä koko ajan. Sarjan viimeisessä teoksessa "Jubilee" prinssi/sulhanen on puettu kuin seppä Tubal-Kain. 

When painting the Yahweh-series of the four tables Kauko Allén saw Tubal-Cain in his mind all the time. In the last painting of the series called "Jubilee" we can see the prince/the fiancé dressed like smith Tubal-Cain.




©Kauko Allén 



Tulevaisuus tulee näyttämään, miten hirvittävään raivoon Tubal-Kainin henki tulee yltymään, miten paljon uhrataan viatonta verta julkisesti tai "verhojen takana”! 

We shall see in the future, how terrible rage Tubal-Cain's spirit can reach to, how much blood of innocent offerings shall flow openly or secretly "behind the curtains”!




©Kauko Allén 

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Hyvää yötä Helinä. Olipa yllätys aikamoinen. Olit tallentanut tämän blogisi mailiin. Luin sen kiitollisena sekä hämmentyneenä. Olit tehnyt hurjan työn sen blogisi tekemisessä. Olisi kiva saada se työsi pois siitä mailista jollakin konstilla. Vakavaa aihetta olet käsitellyt siinä blogissasi. Kun katselee ympärille näkee että asiat pyörivät juuri kuvaamallasi tavalla. Olemme hurjien tapahtumien pyörteissä. Kukan ei varsinaisesti osaa tehdä mitään järkevää asioiden järjestykseen panemisella. Pallo on hukassa ja pysyy hukassa viimeiseen koheltamiseen asti. Kaikki loppuu aikanaan suureen hiljaisuuteen. Sanat ovat silloin loppu eikä niillä enää tee mitään. Olet luonut jälleen vaikuttavan ja hurjan blogin Helinä. Kiitos siitä Helinä. Taidan mennä nukkumaan. Palataan asiaan uudelleen myöhemmin. Hyvää yötä Helinä.